فرمت طرح جهت حکاکی دستگاه لیزر

دوشنبه 4 تير 1397
14:55
admin

نرم افزار های کورل، ایلاستریتور، اتوکد از برنامه های گرافیکی محبوب در صنعت حکاکی و برش لیزری می باشد .این نرم افزار های گرافیکی، قابلیت های بسیاری برای طراحی لوگوهای وکتور و طرح های هنری خطی جهت استفاده از دستگاه حکاکی و برش لیزری فراهم می کند.
نرم افزارهای گرافیکی به دو دسته تقسیم می شوند:
1-
نرم افزارهای پیکسلی یا بیت مپی
2-
نرم افزارهای وکتوری
نرم افزار Photoshop در رده نرم افزار های پیکسلی و نرم افزار CorelDraw ، illustrator ، Auto Cad در رده نرم افزارهای وکتوری قرار می گیرد.

دو فرمت اساسی جهت طرح های حکاکی لیزری وجود دارد که باید بدانید. این دو حالت عبارتند از:

1-
حالت برداری-خطی Vector mode
2-
حالت تصویری Raster mode

حالت برداری Vector mode

اگر حکاکی گرافیک برداری را انتخاب کنید، خطوط و انحنای تصویری که میخواهید حکاکی شود را دنبال کنید که شبیه به استفاده از یک مداد برای ردیابی یک طرح کلی از یک تصویر است.

حالت تصویری Raster mode

حالت تصویری بسیار شبیه بیت مپ گرافیکی کامپیوتری است. لیزر در حالت تصویری، به آرامی با مدل عقب و جلو و با استفاده از پالسهای روشن / خاموش حرکت می کند و رو به جلو می رود.به طور کلی، دستگاه از آینه های گالوو استفاده می کند تا لیزر را به جایی که بر روی متریال حکاکی شود هدایت می کند و این کار در هر دو حالت برداری و شطرنجی قابل اجرا می باشد. تصویر شما آماده است، لیزر شروع به ردیابی الگوی تصویر می کند. برنامه نویسی کامپیوتر مانند آنچه در بالا توضیح داده شده است برای کنترل حرکت لیزر استفاده می شود.

نرم افزار کرل از هر دو حالت خطی و تصویری پشتیبانی می کند. معمولا طراحان از نرم افزار کرل دراو برای طراحی نوشته و آرم (بدلیل سهولت طراحی و کیفیت بالا) استفاده می کنند. برای ادیت نور و تنظیمات اولیه فایل های تصویری ( چهره، منظره) نرم افزار فتوشاپ بسیار کاربردی می باشد


برای استفاده بهینه از دستگاه حکاکی و دستگاه برش لیزری، می بایست اپراتور دستگاه لیزر به نرم افزار کرل مسلط باشند .


[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]