کاربرد لیزر در حکاکی و برش طلا

دوشنبه 4 تير 1397
14:58
admin

امروزه از انواع فلزات و مخصوصا فلزات و آلیاژ‌های گرانبها در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. در گذشته روش‌های مکانیکی و قلم‌زنی برای حکاکی و برش این گونه فلزات کاربرد فراوان داشتند. در این زمان حکاکی بر روی طلا و جواهرات به منظور بالا رفتن ارزش آن و نشان دادن طبقه اجتماعی افراد انجام می شد. . اما در حال حاضر صنعت تولید طلا و جواهرات شکل دیگری به خود گرفته و حکاکی بر روی زیورآلات جزیی از صنعت مد به شمار می آید. برای این منظور، استفاده از تکنولوژی لیزر اهمیت زیادی پیدا کرده است. دستگاه برش لیزری توانایی برش و حک انواع فلزات از جمله طلا را دارد. با استفاده از لیزر تولید طلا و جواهراتی با اشکال ظریف و پیچیده کاری سخت و دور از ذهن به نظر نمی‌آید. علاوه بر این، لیزر با حداکثر دقت و انعطاف پذیری در کمترین زمان موجب پایین آمدن هزینه‌ها شده و امکان خلق طرح‌های جدید و خلاقانه را به طراحان می‌دهد.

تا پیش از استفاده از لیزر، برش یک آویز گردنبند 1 میلیمتری با دست، زمانی حدود دو روز نیاز داشت. این در حالی است که لیزر فایبر توانایی برش انواع آویزها را در کمترین زمان (بین 10 تا 30 دقیقه) دارد.. به همین دلیل، تکنولوژی لیزر را می‌توان اتفاقی خوب و خوشایند برای تولید کنندگان طلا و جواهر دانست. زیرا در زمان‌هایی که تعداد سفارشات بالا می باشد، نیاز بازار به راحتی از طریق لیزر تأمین شده و محصولات از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود.


همانطور که اشاره شد، استفاده از لیزر برای حک و برش طلا، روشی نوین برای خلق طرح‌های به روز می‌باشد. لیزر در تولید انواع زیورآلات (ساعت، حلقه، گردنبند و ...) و سبک های مختلف (کلاسیک، مدرن و ...) کاربرد دارد. لیزر این قابلیت را در اختیار طراحان و تولیدکنندگان طلا و جواهر قرار می‌دهد که به راحتی و در کمترین زمان اشکالی پیچیده را خلق نمایند. به طوری که شخصی سازی طلای و جواهر، حک انواع نقوش و نوشته بر روی این مواد کاری راحت و بدون نقص خواهد بود. حک عمیق و سطحی تصاویر بر روی طلا هیچ‌گاه پاک نشده و آسیبی به بافت طلا نمی رساند.
در ادامه به تعدادی از مزایای مهم استفاده از این تکنولوژی در صنعت طلا و جواهر اشاره شده است:
-
با توجه به اینکه پرتوی لیزر از طریق آینه های موجود در دستگاه، به صورت متمرکز به یک نقطه مشخص تابیده و با گرم کردن آن موجب برش فلز می‌شود، لبه‌های برش خورده صاف و یکنواخت و بدون اعوجاج خواهند بود.
-
یکی از مهترین مزایای استفاده از لیزر در تمام صنایع را می‌ توان توانایی بالای این تکنولوژی در خلق اشکال پیچیده و ظریف دانست. تنها کافی است تا طرح مورد نظرتان را از طریق رایانه به لیزر فرستاده و از تبدیل آن به محصولی زیبا و بی‌نظیر لذت ببرید.
-
لیزر توانایی برش نازک‌ترین فلزات را به بهترین شکل دارد.
-
با استفاده از این تکنولوژی، تمام طرح‌ها را می‌توان در کمترین زمان و با تعداد زیاد تولید نمود.


[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]